Hírek, cikkek, írások
Naprakész szakmai trendek a web, online közösségek, keresőmotorok és internetes marketingmódszerek világából

A közösségi média szerepe egyre nő, a link-ek egyre fontosabbak

Világos, hogy a közösségi médiának az üzletben, marketingben betöltött szerepe egyre nő. Ügyfelek kötődésének erősítése, ügyfélkör bővítése, szolgáltatások, stb. A keresőmotorok fejlesztői megkezdték az un. szociális jelek használatát és ezek felhasználását a ranking generálásban is. A közösségi médiaelemeken elhelyezett hivatkozások (links, backlinks) ma már a legértékesebbek (forrás: Maile Ohye, a Google egyik szóvivője). Ha Ön SEO által optimalizál, ezentúl még inkább érdemes a közösségi médiára is koncentrálnia, ugyanis a Google egyértelmű utalásokat tesz arra, hogy a közösségi média egyre nagyobb befolyással lesz a jövőben a ranking-ra.

+1 - a Google "plusz egy" gomb

A nemrégiben bevezetett gomb hasonlít a Facebook "like" gombjához. Weboldalakba illeszthető, és az oldal által kapott összes "plusz" végeredménye a Google keresési-találati listában (is) megjelenik az oldalhivatkozás mellett. Későbbiekben több Google termékben szerepeltetni fogják ezt az értéket. Tehát amikor egy internetező a Google oldalán keres, a találati listában azt is fogja látni, hogy egyes oldalakat ajánlanak-e más felhasználók és, hányan ajánlják azt. Egy recept, egy termék, egy jó bejegyzés ilyen módon is népszerűbb lehet. A Google ezt a digitális szájreklám forradalmának nevezi (word of mouth marketing). A plusz "1" gomb működik a találati listákban és Google AdWords hirdetésekben is. A +1 ajánlások elsősorban a Google közösségi média körből érkeznek. Kapcsolatok a névjegyzékben, e-mail postafiók, vagy részben olyan közösségi weboldalakból, mint pl. a Twitter. Ha Ön mégsem kap ezen forrásokból ajánlásokat, akkor is hasznos lehet ez a Google szolgáltatás: megtudhatja, tisztán a web irányából hányan adják pozitív voksukat a weboldalához.

Google közösségi média fejlesztések

A Google CEO Larry Page 2011. tavaszán bejelentette dolgozói számára, hogy a bónuszkifizetések 25%-át a cég egész éves közösségi média üzletágában elért sikernek rendeli alá. Ez nem csak a fejlesztőmérnököket érinti, hanem minden dolgozót (külsősöket, titkárnőket, stb.). A közösségi média irányú fejlesztések a Google-nál stratégiai fontosságúak és nagyon sürgősek, mivel a Facebook adatforgalom tekintetében már a legtöbb országban átvette a vezetést (64%). Betöltetlen hely még van a neten a Google számára is, kérdés hogy mennyi és meddig. Ha a Google a Bing keresőmotor (Microsoft) helyében lehetne, könnyebb helyzetben lenne az ilyen irányú fejlesztések tekintetében, ugyanis a Bing közvetlen hozzáféréssel rendelkezik a Facebook adatbázisához. A Bing már most is azonnal megmutatja, ha a Facebook tagok szeretnek valamit. A Google jelenleg ezeket az információkat akadályok útján, közvetetten éri csak el. Egy jelentés alapján (SMX München, 2011.04.06.) a Google fejlesztői azt állítják, hogy ún. Facebook-gráfokat fognak alkalmazni, melyek olyan adatokból épülnek fel, mint pl. "megosztás", "tetszik", és kommentárok.

Link építés - a legfontosabb feladat

Az Ön weboldalára irányuló, külső oldalakon való hivatkozások elhelyezése a mai napig a legfontosabb feladat magas szintű SEO műveletek esetén. A linkbait és a link építés hosszú időkre a legfontosabb és legalapvetőbb szakágai lesznek a magas szintű keresőoptimalizálásnak. A közösségi média építése által már jelenleg is, Ön a legértékesebb link-ekhez juthat, sőt a keresőmotorok ilyen irányú fejlesztései révén a jövőben ez még fokozottabb lesz. Stefan Weitz (a Bing egyik igazgatója) azonban felhívja a figyelmet egy nagyon fontos dologra: "nézzük meg, mi történik a Facebook-on és a Twitter-en rengeteg esetben: sokan felépítik link-jeiket, amik kezdetben sokat is érnek, de idővel aztán ezen link-ek elvesztik értéküket." (SMX München, 2011.04.06.). Ha Ön közösségi médiával dolgozik, akkor nagyon jó módszert választ arra, hogy külső link-ekkel (hivatkozásokkal) támogassa weboldalát. De nagyon fontos, hogy amit már felépített, azon ne keletkezzenek lékek. A közösségi médiában való tevékenységgel csak azok tehetnek szert tartósan keresőmarketinges előnyökre (ranking), akik folyamatosan kommunikálnak, illetve releváns témákat publikálnak. Nem csoda, hiszen a hitelesség a legmeghatározóbb faktor, nem csak a közösségi médiában, hanem minden egyéb közösségben, ahol emberek találkoznak, kommunikálnak, interakcióba lépnek. A hitelesség az egyetlen és legfontosabb tényező, mellyel egy publikum megnyerhető és meg is tartható.

2012-03-21 - M. Ervin

Navigáció - SEO/SEM
kérem válasszon szakmai cikket:

Figyelem: új cikkek és hírek feltöltése 2012. októberéig szünetel.

Üzenet, visszajelzés
* kérem, ezt a mezőt is töltse ki
 
az Ön neve: *

az Ön e-mail címe: *

telefonszáma /ha megtisztel vele:

az Ön weboldal címe /ha van:

visszajelzés / üzenet tárgya: *
  • negatív vélemény
  • pozitív vélemény
  • javaslat
  • Google-AdWords
  • webergonómia
  • közösségi média marketing
  • SEO/SEM
  • reszponzív web
  • tanácsadás
  • konkrét weboldal vizsgálata
  • weboldal, portál építés
  • CMS rendszerek
  • egyedi CMS template
  • ajánlatkérés
  • egyéb
Üzenet: *

hogy válaszoljunk? *
E-mail-ben   telefon-visszahívás
 
Adja meg nevét, valamely elérhetőségét, a lehető leghamarabb felvesszük Önnel a kapcsolatot.
Legyen Facebook rajongónk:
  • ha tetszik Önnek weboldalunk
  • ha Ön már elégedett ügyfelünk
Webforte a Facebook-on: itt

Rossz webshop szolgáltatás = rossz ranking a keresőkben

Ezentúl nem származhat senkinek SEO előnye rossz szolgáltatásból

Az az internet-áruház, amely nem megbízható, és rossz szolgáltatást nyújt ügyfeleinek, a jövőben már a Google ranking területén sem fog tudni előnyre szert tenni. A Google nemrégiben úgy változtatta meg saját algoritmusát, hogy minden olyan link és felhasználói értékelés, amely negatív visszajelzéssel kapcsolatos, az a Google ranking végeredményét is negatív irányba mozdítja el. A backlink-ek számának növelése manapság az egyik legfontosabb Google SEO stratégia. Ez a tény sok "sportszerűtlen" link-építési módszer elterjedéséhez is vezetett. Az egyik ilyen, amikor egyes webshop-ok készakarva provokáltak ki rossz szolgáltatásukkal rengeteg panaszos visszajelzést az erre fenntartott (pl. árösszehasonlító és shop értékelő) portálokon. Természetesen ezek a visszajelzések a shop-ra mutató linket is tartalmaznak, melyek a Google keresés szempontjából nagyon kedvezőek voltak. Eddig.

A Google szívére vette, hogy ezen kiskapu igazságtalan helyzetbe hozza a jó szolgáltatókat. Mivel az imént részletezett etikátlan módszerrel egyre többen éltek, a Google megváltoztatta az algoritmusát úgy, hogy a negatív visszajelzéseket és értékeléseket felismeri és ezentúl megfelelően, negatívan érvényesíti a ranking során. Ez a folyamat teljesen automatikus, - hogy pontosan hogyan működik, természetesen a Google nem szeretné elárulni. Hogy hogyan biztosan nem működik, arról valamit már tudhatunk: nem hasonlít egy hangulatelemzéshez, amit pl. közösségi média elemzések terén végzünk. Azzal is számolhatunk, hogy ezentúl jelentősen nem befolyásolja a ranking-ot sem negatívan, sem pozitívan (szemben az eddigi gyakorlattal, amikor pozitív irányban komoly eredményeket lehetett elérni). Ha a ranking-ra ez a paraméter nagy hatással lenne, akkor ezentúl rossz értékelésekkel elárasztva negatív hatást gyakorolhatnának a konkurens cégek egymásra, ez pedig nem lehet célja a Gooogle fejlesztőinek.

Ez a változás azonban a régen prosperáló és hosszútávra is tervező cégeknek nem hoz újat. Ők ugyanis tudják: rossz szolgáltatással, ügyeskedéssel tartós üzleti siker nem érhető el.

2011-11-10 - M. Ervin